Moje recenze 18 Live - Ewa Farna

25. prosince 2011 v 19:08 | marky-tánka |  About me

Dneska ráno jsem konečně zhlédla DVD z narozeninového koncertu. Těšila jsem se celkem, ale spíš na bonusové materiály. Těch tam sice zase tolik nebylo, ale teď k jádru věci:).

Hudebně je to bohužel... nic moc. Kromě písničky Směj se a Bez tebe v nové aranži to není zkrátka nic, co byste neslyšeli na každém jiném běžném koncertě. Aranže stejné, jen pár věcí přidaných, hlavně co se týče prodloužení meziher a sól, aby Ewa měla čas se převléci. Což není moc. Ewa se mi zdá trošku přiškrcená, ale ne tak, aby to bránilo průměrnému výkonu.
Po hudební stránce mi to přišlo slabší. Je to můj názor, nelinčujte mě za něj. Za to dávám 3 (od 1-5).

Výběr písní: O.K., Ewa s Leškem vybrali písničky, které často jednají o nějakém dramaticky ztvárnitelném tématu (hlavně Kdo víc dá, Maska). Není tam žádná písnička, která by byla navíc, narozdíl od předchozího živáku z roku 2008, kde mě blok pomalých písní vyloženě nudil.
Výběr písní: 1.

Projekce, efekty, světla. Dobrý jsou hlavně ty světla, pak oheň a výbuchy(nebo jak to nazvat), projekce je dobrá hlavně u Virtuální, pěkná je i u Ty jsi král s Michaelem Jacksonem, ale není to sestřihé (nebo ani natočené) tak, aby vynikla. U Obrazový víly mi tam vadí ta nahotinka s hvězdičkama, to už je takový moc.
2

Střih: no, ze začátku je to na pěst, fakt otravný jsou ty dlouhatanánský záběry buď zepředu na celý pódium, kdy kamera ještě couvá, protože tak je vidět s prominutím, úplný hov*o, nebo příliš dlouhý z pohledu kamery na basákovi. Chybí mi ze začátku dynamičnost a rychlejší střihy, i když to se od písničky Směj se výš zlepší. Co je ale asi největší chyba je, že Ewa je často divně střihlá. Buď je to divný záběr jen na hlavu nebo často z dálky kdesi od nad dveřma do sálu, nebo je to tak, že radši zaberou půlhodiny kytaru, než aby zabrali Ewu, která mezitím už začala zpívat (na začátku Nebojím se). Střih tomu místy hodně ubírá, ten se moc nepoved, ale samozřejmě, měli na to dva měsíce oproti 5 při Blíž ke hvězdám a jasně, já bych to asi sotva sestřihala líp, že:).
3

Playback: Ano, playback. Obrazová víla totiž jede z playbacku. Je to jasně vidět, když sledujete Ewinu pusu u "škrtí, mučí...", nebo jak to tam je, a potom ke konci, jak si Ewa zakrejvá pusu, aby nebylo vidět, že zapomněla, jak "ouovala" , když se záznam nahrával, pravděpodobně na nějaké zkoušce ještě před koncertem. U tance to chápu, protože se dýchá bránicí a když tam sebou zmítáte, tak by to nemuselo dopadnout dobře.
Nejsem si jistá, ale možná i Maska jede z playbacku kvůli kouzelnickému číslu.
4

Secret scenes:
Na ty jsem se těšila nejvíc, protože samotný koncert mě zas tak nelákal z toho, co jsem viděla na YouTube, byla to čistě zvědavost, natěšená jsem byla na pohledy do zákusilí toho všeho. Těch je nějakých 17 minut, z toho asi 3 zabírá sestřih z koncertu. Nechápu, proč tam dávají takovej kus, když se na to můžete podívat při samotném koncertě.
A na to, kolik času tomu Ewa věnovala, je toho prostě málo ukázáno. Minutka a půl zpěvu, tak i tance a kytary, to je málo. Přitom je zajímavé vidět pro nezasvěcené fandy, jak to chodí za scénou.
2

Bonusy jsou mi jedno. Radši bych pěkný klip Ewakuacja a Bez lez, který dostali nejspíš Poláci.
1

Obal: přední strana je nudná, i když rozbité sklo vypadá zajímavě. Ale kdyby tam byl aspoň stín Ewy, hned by vypadal líp.
2-

Tanec: no, v Obrazový víle je sice třeba nějak názorně ukázat, jak se chovaj ony pipinky, o kterých je řeč, ale je to takový v refrénu moc vyzývavý. U Kdo víc dá je ok, i když jednu chvíli je na pódiu trošku zmatek. Navíc, nemůžu si pomoct, ale jeden tanečník mi připomíná bejvalýho bubeníka:). Ale Ewě tohle prostě nesedí. Ne že by u toho vypadala blbě, nebo byla takový pako, ale prostě ona nemá zapotřebí kroutit pánví a nechát se hladit před prsa. To se mi nelíbí, shazuje se tim. A navíc vidět, o koho se kameraman zajímá víc, když zabírá kroutící se zadek a flirtující páreček, i když hlavní na pódiu je Ewa (která je opět špatně zabíraná, asi by to bylo moc provokativní).
3 dávám čistě jenom proto, že takovýhle tanec u Ewy není úplně na místě.

Tak a Ewa: myslím, že všechna fyzická aktivita a show zabírá její pozornost natolik, že moc neukazuje emoce a je taková bržděná. Nebylo to "totální nasazení". Radši bych se obešla bez tanečníků a kouzelníka(i když ten nevadí), ale navenek užívající si Ewa mi tam prostě chybí (snad kromě Směj se, Kdo víc dá a Deště). Navíc to vlastně není první narozeninový koncert, téměř totožný předvedla předtím již v Polsku, tam mohla být nervózní, když to bylo poprvé a tím pádem na ní emoce asi byly víc vidět. Nevím, záznam z Polska jsem bohužel neviděla, ale ráda bych, pro srovnání. Ale uznávám, že Ewa je ve věku, kdy je ještě "tvárná" a nejen kariérně se mění.
2-

Největší minus z mojí strany je to, že na koncertě chyběla ta správná atmosféra a originální aranže. Asi si ho pujdu pustit znovu, abych otestovala, jak na mě bude působit večer:))). Ve tmě všechno vypadá kouzelnější:). Když budu chtít HUDEBNĚ PERFEKTNÍ PŘEDSTAVENÍ, pustím si BLÍŽ KE HVĚZDÁM. Ale každopádně, jako správný farnoušek jsem ráda, že DVD+CD 18 Live vůbec mám:))).

Celkově průměr: 24/10=slušná 2,4.
Obávám se, že polský záznam je o poznání lepší.

Najde se někdo, kdo má chuť napsat koment?:) Ptám se, protože moje články nějak nevyvolávájí ve čtenářích touhu se vyjádřit k nim, takže se obávám, že je zbytečný nějaký další hlubší otázky vůbec pokládat:)). Pro každý případ: co si myslíte vy? Viděli jste nebo máte DVD? Měli jste to štěstí vidět koncert naživo v Brně? Byli jste na křestu? Haló, haló!:)

P.S.: Po druhém zhlédnutí koncertu trošku zmírňuju výrok o střihu a o atmosféře:))).

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.